Setup Menus in Admin Panel

Väsyttääkö pimeys? Kaipaatko lisää virtaa ja kevyempää oloa?

Tunnistatko ainakin yhden seuraavista? Esimerkiksi:

  • Syksyn pimeys väsyttää ja mikään ei oikein innosta.
  • Työ- tai opiskelupäivän jälkeen virta ei riitä mihinkään ja sohva vie yleensä voiton.
  • Vyötärönympärys on alkanut kasvamaan ja housut ovat alkaneet kiristämään.
  • Et jaksa liikkua samaan malliin kuin ennen. Portaiden nouseminen tai kävely hengästyttää aiempaa enemmän tai et jaksa leikkiä vaikkapa lasten tai lastenlasten kanssa riittävästi.
  • Olet miettinyt, että terveellisemmin voisi syödä, mutta et ole päässyt alkuun muutoksessa. 
  • Olet kyllästynyt kieltämään itseltäsi kaiken hyvän ja/tai tunnet huonoa omaa tuntoa kun olet herkutellut tai juhlinut. Syytät ehkä myös huonoa itsetuntoa tai motivaation puutetta. 
  • Olet yrittänyt monta kertaa aloittaa kuuria tai dieettiä, mutta alun innostuksen jälkeen olet palannut aina lähtöruutuun. 
  • Elämä on jojoilua etkä ole saavuttanut vielä pysyviä tuloksia.

Energisemmän tai kevyemmän olon tavoittelun ei tarvitse olla kärsimystä - riittää kun keskityt olennaisiin asioihin ja silloin tuloksia jo saavutetaan. Muutos voi tuntua jopa mukavalle, kun mistään hyvästä ei tarvitse kokonaan luopua. Jos aiemmat yritykset eivät ole tuottaneet pysyviä tuloksia, ovat metodit ehkä olleet vääriä. Hyvä uutinen kuitenkin on, että jo pienillä askelilla pääsee pitkälle eikä muutos tarvitse suurta uhrautumista tai kieltäytymistä kaikesta hyvästä tai kivasta. Kuulostaa ehkä liian hyvälle ollakseen totta? KYLLÄ, TÄMÄ ON MAHDOLLISTA!

Koskaan ei ole täydellistä aikaa aloittaa, joten miksi siirtää enää aloittamista? Tulossa on juhlapyhiä ja erilaisia juhlia, mutta myös juhlapäivät ovat erinomaisia hetkiä harjoitella uusia taitoja maltillisesti tilanteeseen sopien, joustaen ja elämästä nauttien!

Itsekin pidin elämäntapojen muuttamista pysyvästi melkeinpä mahdottomana, mutta tarpeeksi monen epäonnistuneen dieetin ja kuurin jälkeen pysähdyin miettimään asiaa ja totesin, että jotain oli tehtävä eri tavalla, jotta tuloksista tulee pysyviä eikä ainaista jojoilua. Olotilan keventäminen ei ole rakettitiedettä, mutta usein pysyvien tulosten saavuttamisen uskotaan olevan vaikeampaa kuin se onkaan.

On tärkeää nähdä metsä puilta ja keskittyä terveyden ja hyvinvoinnin kannalta olennaisiin asioihin. Tämä lähtee perusasioista, joista monet jo tiedämmekin, mutta silti esimerkiksi ravitsemuksen perusteista löytyy korjattavaa. Perusasiat kannattaa oikeasti laittaa ensin kuntoon ja sitten keskittyä yksityiskohtien viilaamiseen (jos se on enää edes tarpeellista tämän jälkeen).

On helppoa uppoutua blogien ja iltapäivälehtien kirjoituksiin, joissa usein keskitytään kokonaisuuden kannalta epäolennaisiin asioihin. Kun nähdään metsä puilta, saavutetaan myös helpommin tuloksia. Usein tämä on hieman hienosäätöä eikä koko ruokavaliota tarvitse laittaa uusiksi. Jo pienikin kevennys tai painonpudotus parantaa olotilaa, vähentää viskeraalisen rasvan määrää ja lisää terveyttä. 

Lähde keventämään oloasi ja samalla edistämään myös terveyttä ja jaksamista 8 viikon pituisessa valmennuksessa. 


Oletko kokeillut dieettejä ja kuureja, mutta parin viikon jälkeen ote lepsui ja palasit lähtöruutuun? Tämä lienee tuttua meistä monelle. Yleensä haasteena on liian suuri muutos lähtötilanteeseen verrattuna ja sitenpä liian tiukkaa ohjelmaa yleensä jaksetaan noudattaa vähän aikaa, jonka jälkeen ei enää jakseta. Muutos ei tällöin ole hallittua.

Miksi juuri tämä valmennus?


Tähän valmennukseen voit osallistua oman aikataulusi mukaisesti ja tehdä sitä missä ja milloin haluat. Kevyempi Olo Pysyvästi -valmennus on tehty verkkokurssiksi, jota voit tehdä silloin kun sinulle parhaiten sopii. Valmennus kestää 8 viikkoa, mutta materiaalit ovat käytettävissä 4 kuukauden ajan. 

Keskity olennaiseen ja toteuta viikkotehtävät omaan tahtiisi sinulle sopivasti on sitten menossa normaali arki, kiireisempi elämänvaihe tai vaikkapa loma-aika. Tämä valmennus antaa sinulle hyvät eväät kohti pysyvää ja kestävää muutosta. Kevyempi Olo Pysyvästi -valmennus on tutkittuun tietoon ja useiden vuosien valmennuskokemukseen pohjautuva  valmennus - pysyvästi ja lempeästi. Siihen on koottu tärkeimmät asiat ja se sopii hyvin myös kiireiseen elämään. Olet sitten sohvaperuna tai aktiiviliikkuja, voit sopeuttaa valmennuksen sisältöä omaan tilanteeseesi sopivaksi.

  • KESKITY OLENNAISEEN, JOTTA SAAVUTAT TAVOITTEESI - Opi suodattamaan tietoa ja arvioimaan mikä hyvinvoinnillinen tieto on luotettavaa ja olennaista. Keskity oikeaan kokonaisuuteen ja asiohin, joilla on oikeasti merkitystä.
  • PYSYVÄ MUUTOS: Tilapäisten dieettien ja pikavoittoja lupaavien kuurien sijaan keskitytään saavuttamaan pysyviä muutoksia niin, ettei sinun tarvitse enää kokeilla kuureja tai luopua mistään ruoasta kokonaan. Keskity sen sijaan tekemään muutoksia, joista voit pitää kiinni loppuelämäsi.
  • ITSELUOTTAMUS JA VARMUUS: Kokonaisuuden ymmärtäminen ja olennaisten asioiden ymmärtäminen tuo itsevarmuutta oikeasta suunnasta. Näe metsä puilta ja tiedät mihin keskittyä etkä käytä aikaa (tai rahaa) epäolennaisiin asioihin. Kaikki tämä tietenkin positiivisuuden kautta (ei kieltämällä itseltä kaikkea hyvää).
  • JOUSTAVUUS: Opi syömään joustavasti ilman huonoa omaatuntoa tai kaloreiden laskentaa. Koosta ateriat tilanteen mukaan ilman ennalta määriteltyjä ruokalistoja. Liiku toisaalta itsellesi sopivasti ja omaan elämäntilanteeseen sopien. Voi samalla energisemmin ja kevyemmin!
  • POHJAUTUEN TUTKITTUUN TIETOON: Valmennuksen taustalla on tutkittu tieto, yliopisto-oppeja ja alan parhaita koulutuksia.  Tämä tieto yhdistettynä käytännön vuosien kokemukseen valmennuksista toimii.

  • LEMPEÄSTI, MUTTA TAVOITTEELLISESTI. Tässä valmennuksessa otetaan askel kerrallaan lempeästi, mutta edetään silti tavoitteellisesti. Tehdään vain muutoksia, joista voit kuvitella pitäväsi kiinni loppuelämäsi. 

   

MITÄ VALMENNUS SISÄLTÄÄ?

  • Videoluentoja 8 viikon ajan. Valmennuksessa käydään läpi 8 viikon aikana hyvinvoinnin eri osa-alueita kokonaisvaltaisesti. Pääpaino valmennuksessa on ravitsemuksessa, mutta aiheina on myös mm. kehittävä harjoittelu, arkiliikunta, uni ja palautuminen, stressinhallinta ja henkinen hyvinvointi. Joka viikko saat viikkotehtäviä, joita on tarkoitus noudattaa joka päivä seuraavan viikon ajan (ja myös sen jälkeen).
  • Ravitsemusvinkit ja esimerkkiruokavalio
    Valmennus aloitetaan tärkeistä perusteista kuten ateriarytmistä, ruoan laadusta ja aterioiden koostamisesta sekä  myös energian määrä tarkistetaan. Tiedät näistä asioista varmasti jo paljon, mutta siltikin yleensä näistä asioista löytyy kehitettävää ja nämä muutokset usein myös tuovat tuloksia. Saat käyttöösi myös sinulle sopivan esimerkkiruokavalion, jonka avulla voi tarkistaa ruoan määrää sekä aterioiden koostumusta.
  • Harjoitteluohjelma 8 viikoksi. Treenaa sen verran kun mahdollista ja mikä sopii elämääsi. Saat 8 viikon ohjelman, jossa on mukana sekä aerobista treeniä että lihaskunto-ohjelma. Viikko-ohjelma on tehty erikseen sekä aloittelijoille että jo enemmän treenanneille. Lihaskuntotreeni on kokovartalon ohjelma, jossa on moninivelliikkeitä, jotka polttavat tehokkaasti energiaa ja treenaavat kokonaisvaltaisesti koko kroppaa. Voit tehdä sen kotona tai salilla.
  • Bonuksia! Bonuksena saat myös harjoituksia tiedostavaan syömiseen. Jos makeiset, suklaa, sipsit tai muut ruoan ovat haaste tai tulee naposteltua ehkä liikaa, niin saat lisäksi konkreettisiä harjoituksia makean/suolaisen himon taltuttamiseen. Lisäksi saat konkreettisia ravitsemus- ja treenivinkkejä myös valmennuksen jälkeiseen aikaan. Saat vinkkejä pysyvän muutoksen toteuttamiseen ja ravitsemuksen tasapainottamiseen. Voit itse muokata treeniohjelmaasi jatkoon sopivaksi tai myös tukea on tarjolla sitä tarvittaessa.

VALMENTAJANA

Heippa! Olen Mari Toikka - hyvinvointivalmentaja, terveystieteiden asiantuntija (TtK / terveysliikunta, liikuntalääketiede), personal trainer ja ravintovalmentaja. 

Olen toiminut valmentajana useita vuosia ja auttanut ihmisiä voimaan paremmin, kevyemmin, kiinteämmin ja energisemmin unohtamatta terveyden edistämistä. Asiakkainani on ollut monenlaisia ihmisiä sairaanhoitajasta toimitusjohtajaan ja nuorista aikuisista eläkeläisiin.

Valmennan sinua tässä ohjelmassa voimaan energisemmin ja kevyemmin. Opit keskittymään olennaisiin asioihin, joilla tuloksia saadaan aikaiseksi. Pidetään asiat yksinkertaisina ja keskitytään niihin asioihin, joilla on merkitystä.

Olen saanut palautetta ihmisiltä, että olen helposti lähestyttävä ja jalat maassa tyyppi - suodatan sujuvasti tietoa ja vuosien kokemus on opettanut näkemään metsän puilta.

ENTÄ HINTA? 

8 VIIKON VALMENNUS 95 €

Kahdeksan (8) viikon valmennuksen saat hintaan 95€. 

Tilauksen jälkeen saat tunnukset valmennuksen alustalle. Valmennuksen videot ja materiaali ovat käytössäsi yhteensä 4 kuukautta. 

Tämän verkkovalmennuksen arvo yksilövalmennuksena olisi noin 550 €. Verkkovalmennus on kustannustehokas tapa suunnata kohti tavoitteita, osallistua valmennukseen ja saada käyttöön myös paljon konkreettisi vinkkejä, joita voi soveltaa itselle sopivasti.



Päiväkohtaiseksi hinnaksi jää noin 1,70 euroa eli osallistumaan pääsee nyt kahvikupin hinnalla päivässä.

PALAUTETTA VALMENNUKSISTA

"


Olin odottanut, että olisin isosti joutunut luopumaan kaikesta. 

"En olisi onnistunut pudottamaan painoa ja tekemään pysyviä muutoksia, ellet olisi ollut neuvomassa. Muutokset tuntuivat siinä hetkessä tavallaan vähäpätöisiltä, kun olin odottanut, että olisin isosti joutunut luopumaan kaikesta. Sinulta sain vinkit parempaan elämänlaatuun, yksinkertaisin muutoksin. Ja paino ei ole noussut, vaikka olen herkutellut, juonut ja nauttinut elämästä."


Nainen, 39 v

Espoo

"


Huomioitiin tavallisen ihmisen tavallinen ja kiireinen arki.

Valmennuksessa parasta oli se, että siinä huomioitiin tavallisen ihmisen tavallinen, joskin ajoittain kiireinen arki. Ei sorruttu helppoihin "kikkakolmosiin" ja normaalielämälle vieraisiin "kitukuureihin", vaan nähtiin vaivaa toteutettavissa olevan ja pysyvän aidon elämänmuutoksen aikaansaamiseksi. Hyvää oli myös vahva yhteys tutkittuun ja vertaisarvioituun tieteelliseen tietoon."


Nainen, 39 v

Helsinki

"


Ilmapiiri oli salliva.

"Tietoisuuteni lisääntyi riittävällä, mutta toisaalta yksinkertaistetulla tyylillä. Ilmapiiri oli salliva eli voin tehdä virheitä ilman, että hanskoja tarvitsee heittää tiskiin."

Nainen, 42v

Helsinki



USEIN KYSYTTYJÄ KYSYMYKSIÄ

  • Voiko treenit tehdä kotona? Kyllä! Treenit voi tehdä kotona tai kuntosalilla. Jos teet treenit kotona, niin olisi hyvä jos sinulla on jokin paino, kahvakuula tms. väline apuna, niin saat liikkeisiin lisää tehoa. Myös esimerkiksi painava kirja käy.
  • Mitä treeniohjelma sisältää? Ohjelma sisältää sekä aerobista eli kestävyysliikuntaa että lihaskuntotreenejä. Voit halutessasi muokata ohjelmaa sopivaksi tai jos et ole liikunnan harrastamisesta innostunut, niin panostaa enemmän arkiliikuntaan.
  • Noudatetaanko valmennuksessa jotain tiettyä ruokavaliota? Ei. Opit koostamaan aterioita joustavasti ja sinun ei tarvitse orjallisesti noudattaa mitään ennalta laadittua ruokavaliota. Jos noudatat jotain erikoisruokavaliota, saat vinkkejä tyypillisempien ruokavalioiden noudattamiseen ja mitä on erityisesti hyvä huomioida. 
  • Onko valmennuksella palautusoikeutta? Valmennuksella ei ole varsinaista palautusoikeutta, sillä valmennus on digitaalinen tuote ja pääset katsomaan ensimmäisen viikon materiaaleja heti tilauksen jälkeen. Voit kuitenkin peruuttaa osallistumisesi valmennukseen ennen kuin saat tunnukset koko valmennuksen materiaaleihin. Tällöin palautamme valmennuksen hinnan vähennettynä 9€:n käsittelykuluilla. Jos olet jostain syystä tyytymätön valmennuksen sisältöön, niin ole yhteydessä, niin katsotaan miten valmennusta voidaan kehittää ja/tai tarkentaa. Tyytyväiset osallistujat ovat tärkeintä Kevyempi Olo-kursseilla ja siihen tähdätään aina.  
  • Saanko tukea valmennuksen aikana? Kyllä. Jos sinulla on kysymyksiä valmennukseen liittyen, niin voit lähettää niitä sähköpostitse. Tämä koskee ns. yleisiä kysymyksiä ja ne lisätään myös valmennuksen Q&A -osioon, jotta niistä voi olla muillekin hyötyä. Henkilökohtaisia kysymyksiä varten on mahdollista tilata yksilökohtaista etävalmennusta, jos haluat esim. tarkistaa juuri sinulle sopivaa ruokavaliota tarkemmin.
 



Jos sinua vielä mietityttää jokin asia, niin ole yhteydessä mari (at) kevyempiolo.fi niin keskustellaan asiasta lisää.

p.s. Jos olet aiemmin ostanut Kevyempi Olo Pysyvästi -eKirjan ja haluat osallistua tähän valmennukseen, ole yhteydessä sähköpostitse niin saat hyvistystä eKirjan verran.

Copyright 2017-2021 Kevyempi Olo. Kaikki oikeudet pidätetään.