Setup Menus in Admin Panel

Tavoitteena kevyempi olo ja lisää energiaa?

Tunnistatko jonkin seuraavista? 

  • Väsyttää ja mikään ei oikein innosta.
  • Arkipäivän jälkeen virta ei riitä mihinkään ja sohva vie yleensä voiton (ja ehkä myös suklaakonvehdit).
  • Housut ovat alkaneet kiristämään.
  • Et jaksa liikkua samaan malliin kuin ennen. Portaiden nouseminen tai kävely hengästyttää aiempaa enemmän tai et jaksa leikkiä vaikkapa lasten tai lastenlasten kanssa riittävästi.
  • Olet miettinyt, että terveellisemmin voisi syödä, mutta et ole päässyt alkuun muutoksessa. 
  • Olet kyllästynyt kieltämään itseltäsi kaiken hyvän ja/tai tunnet huonoa omaa tuntoa kun olet herkutellut tai juhlinut. 
  • Olet yrittänyt monta kertaa aloittaa kuuria tai dieettiä, mutta alun innostuksen jälkeen olet palannut aina lähtöruutuun ja paino on ehkä jojoillut. 

Energisemmän tai kevyemmän olon tavoittelun ei tarvitse olla kärsimystä - riittää kun keskittyy olennaisiin asioihin ja silloin tuloksia yleensä jo saavutetaan. Muutos voi tuntua tällöin jopa mukavalle. Jos aiemmat yritykset eivät ole tuottaneet pysyviä tuloksia, niin kannattaa kokeilla seuraavalla kerralla jotain toisin. Hyvä uutinen kuitenkin on, että jo pienillä askelilla pääsee pitkälle (ei tarvita suurta muutosta kerralla). Muutos ei tapahdu itsekseen, mutta vaatii oikeita askelia ja eväitä muutokseen. 

On tärkeää nähdä metsä puilta ja keskittyä terveyden ja hyvinvoinnin kannalta olennaisiin asioihin. Tämä lähtee perusasioista, joista monet jo tiedämmekin, mutta silti esimerkiksi ravitsemuksen perusteista löytyy yleensä kehitettävää. Perusasiat  kannattaa laittaa ensin kuntoon ja sitten keskittyä yksityiskohtien viilaamiseen (jos se on enää edes tarpeellista tämän jälkeen).

Kun haluat päästä tuloksiin ja saada myös yksilöllisiä vinkkejä, on pienryhmävalmennus hyvä vaihtoehto tavoitteisiin pääsemiseksi.

Lähde keventämään oloasi ja samalla edistämään myös terveyttä ja jaksamista 12 viikon pituiseen pienryhmävalmennukseen. 


Meistä aika monelle on tuttua, että aloitamme hyvinvointiprojekteja ja sitten ote lepsuu. Syyt yleensä kiteytyvät muutamaan kohtaan:

  • Yritetään liian suurta muutosta kerralla.
  • Aletaan yhtäkkiä liikkumaan paljon ja rajoittamaan syömistä (eikä tätä jakseta kovin kauaa). Muutos on liian suuri kerrallaan eikä muutoksista kerkeä syntyä tapoja eivätkä ne siten "automatisoidu".
  • Stressi ja palautumisen puute hidastaa tai estää hyvinvointitavoitteiden saavuttamista.
  • Ei ymmärretä arkiliikunnan merkitystä.
  • Harjoittelun kokonaisuus vaatii muutosta (treenataan esim. liikaa tai liian vähän)

Muutos ei täten johda tavoiteltuihin tuloksiin. 

Miksi juuri tämä valmennus?


Tähän valmennukseen voi osallistua matalalla kynnyksellä. Kyseessä on pienryhmävalmennus, johon otetaan max. 15 osallistujaa (vähintään 4). Valmennus antaa hyvät eväät kohti pysyvää ja kestävää muutosta tutkittuun tietoon ja useiden vuosien valmennuskokemukseen pohjautuen.

Valmennus alkaa 24.1.2022 ja kestää 12 kertaa. Valmennuskerrat pidetään maanantaisten klo 18-19 verkon välityksellä. Voit kysyä valmennuksen aikana sinua askarruttavia kysymyksiä ja valmennukseen sisältyy myös 30 min henkilökohtaista valmennusta, jolloin voidaan käydä sinua askarruttavia kysymyksiä läpi ja katsoa sinulle sopivaa esimerkkiruokavaliota. 

Mukana on muutama koko kerran luento, mutta muilla kerroilla noin puolet ajasta puhutaan asiaa ja puolet kerrasta liikutaan kotona tai ulkona. Mukana on mm. liikkuvuus-, lihaskunto- ja kestävyysharjoituksia, joita jokainen tekee oman kuntotasonsa ja mahdollisuuksien mukaan. 

  • KESKITY OLENNAISEEN, JOTTA SAAVUTAT TAVOITTEESI - Opi suodattamaan tietoa ja arvioimaan mikä hyvinvoinnillinen tieto on luotettavaa ja mikä on olennaista. 
  • PYSYVÄ MUUTOS: Tilapäisten dieettien ja pikavoittoja lupaavien kuurien sijaan keskitytään saavuttamaan pysyviä muutoksia. On hyvä ymmärtää, että 12 viikkoakin on lyhyt aika elämäntapamuutoksessa, joten matka jatkuu myös valmennuksen jälkeen. 
  • ITSELUOTTAMUSTA JA VARMUUTTA: Kokonaisuuden ymmärtäminen ja olennaisten asioiden ymmärtäminen tuo itsevarmuutta oikeasta suunnasta. 
  • JOUSTAVUUS: Opi syömään joustavasti ilman huonoa omaatuntoa tai kaloreiden laskentaa. Elämää ei aina voi suunnitella ja jouston varaa on hyvä olla valinnoissa. Kun tietää raamit, on niitä helpompi noudattaa.
  • KÄYTÄNNÖSSÄ TESTATTU valmennus (toteutettu aiemmin pienryhmänä kuntosalilla).  
  • POHJAUTUEN TUTKITTUUN TIETOON: Valmennuksen taustalla on tutkittu tieto ja usean vuoden valmennuskokemus.
  • LEMPEÄSTI, MUTTA TAVOITTEELLISESTI. Tässä valmennuksessa otetaan askel kerrallaan lempeästi, mutta edetään silti tavoitteellisesti. Tehdään muutoksia, joista voit kuvitella pitäväsi kiinni loppuelämäsi. 

   

MITÄ VALMENNUS SISÄLTÄÄ?

  • Pienryhmävalmennusta 12 kertaa sisältäen monipuolisesti aiheita stressistä ja palautumisesta, unesta, ravitsemuksesta, liikunnasta ja ajattelun kehittämisestä valmisteluineen.
  • Ravitsemusvinkit ja esimerkkiruokavalio: ravitsemus on valmennuksen keskiössä ja saat myös itsellesi sopivan esimerkkiruokavalion, jonka avulla voidaan tarkastella sopivaa ruokavalion sisältöä ja määrää. Kyseessä on kuitenkin vain esimerkkiruokavalio, eli sitä ei ole kirjaimellisesti tarkoitus noudattaa vaan käyttää (vain) kokonaisuuden hahmottamiseen. 
  • Harjoitteluohjelma 12 viikoksi. Arkiliikunta on kaiken A ja O, mutta on suositeltavaa myös harrastaa liikuntaa valmennuksen ajan ja sen jälkeen. Saat käyttöösi treeniohjelman 12 viikoksi ja opit myös koostamaan itse sopivaa kokonaisuutta.
  • Bonuksena saat myös vinkkejä erikoisruokavalioista (jos sellaisia on) ja muuta tukimateriaalia valmennuksen ajaksi. Ja tietysti kotitehtäviä valmennuskertojen välissä toteutettavaksi.

VALMENTAJANA

Heippa! Olen Mari Toikka - hyvinvointivalmentaja, terveystieteiden asiantuntija (TtK / terveysliikunta, liikuntalääketiede), personal trainer ja ravintovalmentaja. 

Olen toiminut valmentajana useita vuosia ja auttanut ihmisiä voimaan paremmin, kevyemmin, kiinteämmin ja energisemmin unohtamatta terveyden edistämistä. Asiakkainani on ollut monenlaisia ihmisiä sairaanhoitajasta toimitusjohtajaan ja nuorista aikuisista eläkeläisiin.

Päivätyöni lisäksi pidän yllä Kevyempi Olo -sivustoa, jonka avulla kannustan ihmisiä voimaan paremmin ja energisemmin. 

Valmennan tässä ohjelmassa ihmisiä voimaan energisemmin ja kevyemmin. Pidetään asiat yksinkertaisina ja keskitytään niihin asioihin, joilla on merkitystä.

ENTÄ HINTA? 

12 VIIKON VALMENNUS 95 € / KK (yht. 285 €)

Kahdentoista (12) viikon valmennuksen saat hintaan 95€ / kk (yht. 285 €). 

Tämän verkkovalmennuksen arvo yksilövalmennuksena olisi noin kolminkertainen. Pienryhmävalmennus onkin hyvä keino osallistua valmennukseen kustannustehokkaasti ja saada samalla vinkkejä ja kannustusta myös muulta ryhmältä.



USEIN KYSYTTYJÄ KYSYMYKSIÄ

  • Mitä jos en pääse osallistumaan joku kerta? Ei haittaa. Osallistuminen on suositeltavaa joka kerta, mutta joskus on elämässä muutakin menoa. Teen jokaisesta kerrasta yhteenvedon, joten saat sen avulla käyttöön tarvittavan tiedon valmennusta varten, kotitehtävät ja vinkit edistymiseen. 
  • Voiko treenit tehdä kotona? Kyllä! Treenit on suunniteltu kotona tehtäväksi tai ulkona. Jos teet treenit kotona, niin olisi hyvä jos sinulla on jokin paino, kahvakuula tms. väline apuna, niin saat liikkeisiin lisää tehoa. Myös esimerkiksi painava kirja käy.
  • Mitä treeniohjelma sisältää? Ohjelma sisältää sekä aerobista eli kestävyysliikuntaa että lihaskuntotreenejä. Voit halutessasi muokata ohjelmaa sopivaksi tai jos et ole liikunnan harrastamisesta innostunut, niin panostaa enemmän arkiliikuntaan.
  • Noudatetaanko valmennuksessa jotain tiettyä ruokavaliota? Ei. Opit koostamaan aterioita joustavasti ja sinun ei tarvitse orjallisesti noudattaa mitään ennalta laadittua ruokavaliota. Jos noudatat jotain erikoisruokavaliota, saat vinkkejä tyypillisempien ruokavalioiden noudattamiseen ja mitä on erityisesti hyvä huomioida. 
  • Onko valmennuksella palautusoikeutta? Valmennuksella ei ole varsinaista palautusoikeutta, mutta jos sairastut valmennuksen aikana ja et pääse osallistumaan useampaan kuin 3 kertaan, niin katsotaan sinulle sopiva keino saada vastaava valmennustieto käyttöösi tarvittaessa myöhemmin. 
  • Saanko tukea valmennuksen aikana? Kyllä. Jos sinulla on kysymyksiä valmennukseen liittyen, niin voit lähettää niitä sähköpostitse ja vastaan kysymyksiisi myös valmennuskerroilla sekä henkilökohtaisella valmennuskerralla. 
 



Jos sinua vielä mietityttää jokin asia, niin ole yhteydessä mari (at) kevyempiolo.fi niin keskustellaan asiasta lisää. 
Copyright 2017-2021 Kevyempi Olo. Kaikki oikeudet pidätetään.