kevyempi olo

Apua plantaarifaskiittiin - lyhytverkkovalmennus

Tervetuloa tähän verkkovalmennukseen! Tämän valmennuksen materiaalit löydät tältä sivulta. Lopusta löydät myöskin treeniohjeet  kirjallisesti. Ne voit kätevästi tallentaa koneellesi tai tulostaa harjoittelua varten. 

VIDEO #1. Tervetuloa valmennukseen!

Tervetuloa! Hienoa, että olet lähtenyt mukaan valmennukseen ja tarttunut toimeen plantaarifaskiitin hoitamiseksi! 


Tässä valmennuksessa saat ohjeita ja vinkkejä vaivan hoitamiseen, venyttelyyn ja jalan lihasten vahvistamiseen. 

VIDEO #2. Plantaarifaskiitin taustaa 

Plantaarifaskiitti vaivaa jopa 10% ihmisistä jossain vaiheessa elämää. Vaiva oireillee kantapään alueella erityisesti levon jälkeen liikkeelle lähdettäessä sekä rasituksessa. Taustalla voi olla useita syitä kuten ylipaino, jalan virheasennot ja liiallinen rasitus. 

VIDEO #3. Hierontaohjeita

Tässä videossa käydään läpi kaksi erilaista hierontatapaa jalkapohjalle. Voit valita niistä mieleisesi tai tehdä kumpaakin. 

VIDEO #4. Venyttelyohjeita

Tällä videolla käydään läpi sekä jalkapohjan kalvon, pohjelihaksen että takareiden venytystä. Venyttely kannattaa toki muutenkin, mutta nämä liikkeet on valittu täsmäliikkeinä tähän valmennukseen. 

VIDEO #4. Lihaskuntoharjoituksia

Tässä osiossa käydään läpi lihaskuntoharjoituksia, joilla vahvistetaan  monipuolisesti jalan lihaksia plantaarifaskiittia ajatellen. Liikkeiden avulla voit vahvistaa pohjelihaksia sekä jalan ja nilkan alueen pienempiä lihaksia. 

VIDEO #4. Lopuksi

Toivottavasti saat helpotusta vaivaan tämän verkkovalmennuksen avulla. Tärkeää on tehdä harjoitteita säännöllisesti päivittäin. Vaiva ei yleensä helpota heti, vaan vaatii aikaa. Apua kannattaa hakea myös tarvittaessa terveydenhuollosta, jottei vaiva pitkity ja saat yksilöllisiä hoito-ohjeita. 


p.s. Palaute kurssista on myös tervetullutta, sillä sen perusteella myös kehitetään kursseja eteenpäin. Voit jättää palautetta tästä kurssista täältä. Kiitos jo etukäteen!

Tästä voit ladata vielä treeniohjeet kirjallisesti: 

Voit tulostaa treeniohjeet itsellesi alla olevasta linkistä.  

Päivätreeni plantaarifaskiitin itsehoitoon

2022 Kevyempi Olo. Kaikki oikeudet pidetään.